Con Spirito

IMG 4367

Con Spirito betyder "med själen" och i denna kör sjunger vi med glädje. Vi är Andreaskyrkans kör och sjunger under ledning av Tina Bergholm. Kören består av cirka 30 trevliga och musikaliska kvinnor och män i blandade åldrar.

Eftersom vi är en kyrkokör sjunger vi kyrkomusik av olika slag- klassiskt, jazz, visor och spirituals. Förutom våra egna konserter, medverkar vi också i gudstjänster i Andreaskyrkan. Det händer att vi samarbetar med andra körer och så gör vi en körresa någon helg om året.

Vi träffas måndagar kl. 18.30-21.00 för att utveckla våra röster och vår repertoar. En övning där vi har trevligt tillsammans, givetvis med fikapaus. Terminsavgift 300 kr. Fikat kostar 20 kr och går till vår körkassa, pengar vi sedan använder till resor m.m.

Vill du sjunga med oss? Kontakta körledare och sångpedagog Tina Bergholm på telefon 0708-996331 eller mejla tina.bergholm[at]andreaskyrkan.se.

Några av våra tidigare minnesvärda konserter:
• Förklädd Gud av H Gullberg/ L-E Larsson
• Mariakonsert med musik av bland annat Buxtehude och Vivaldi
• Eternal Light och Every purpose under the heaven av H Goodall– Sverigepremiär!
• Faurés Requiem
• Missa Caritatis av R Bjerkreim (uruppförande i Sverige av nyskriven norsk mässa)
• Sommarkonsert med jazziga toner
• Guds andedräkt - mässa i irländsk folkton
• Och varje år en julkonsert (alltid en höjdare)

Lite bilder på oss hittar du här.

Gilla gärna vår facebooksida. Där finns fler bilder, ljudfiler och filmer från våra konserter m.m. facebook.com/conspiritostockholm