Alla ska känna sig välkomna!

Vattenballonger smallVår målsättning är att skapa mötesplatser där olika grupper i församlingen ska känna sig hemma. En del av dem är åldersegregerade, då vi tror att det ibland behövs sådana platser. De här grupperna skiftar över tid, eftersom behoven och förutsättningarna förändras. Arbetet med barn och unga leds av vår pastor Elisabet Ravelojaona, tillsammans med vårt utskott för barn, unga och familj.

Just nu söker vi fler som har möjlighet att vara ledare i grupperna. Det kan innebära ett regelbundet engagemang, eller att komma som gäst vid något tillfälle. Ta gärna kontakt med Elisabet Ravelojaona om du är intresserad. För kontaktuppgifter se nedan.

Gudstjänst för och med alla åldrar

En gång i månaden är vår gudstjänst skapad på ett sätt som vi tror fungerar bra för alla åldrar. Det innebär att vi använder oss av fler kreativa uttryck än annars och att de talade partierna är mer komprimerade. Tanken är att de ska passa för både barn och vuxna, men också att de som medverkar ska representera olika åldersgrupper. Vill du vara med i det arbetet är du välkommen att kontakta vår pastor Elisabet Ravelojaona.

Hösten 2022

11 september
11.00 Gudstjänst med och för alla åldrar
Går det att älska alla?

9 oktober
11.00 Gudstjänst med och för alla åldrar
Sångens språk.

13 november
11.00 Gudstjänst med och för alla åldrar med nattvard
Följ med och se!

11 december
16.00 Julkonsert med Con Spirito - obs tiden
Luciatåg med barn och ungdomar.

24 december
10.00 Samling kring krubban

Andreasfreda – vår fritidsklubb för åk 4 och uppåt

Vi möts ungefär tre av fyra fredagar 15.30 – 17.30. Samlingarna startar med gemensamt fika, därefter fortsätter vi med dagens programpunkt. Det kan vara allt ifrån bakning och spel till skapandet av filmer och bilder. Programmet som helhet, med aktuella datum hittar du på vår hemsida.

Tacolördag – för ungdomar på högstadiet

Det här är en ny träffpunkt. Under hösten möts vi till fem kvällar, oftast på lördagar, men inte alltid. Vi träffas för att laga mat och äta tillsammans. Varje kväll har ett tema. Det kan vara allt från att se film för att samtala kring, till att skapa eget, sällskapsspel, eller något annat som gruppen är intresserad av.

Vi möts 17.00 – 21.00, den 20 augusti, 10 september, 3 november (obs torsdag) och 2 december (obs fredag).

Ung kväll – för gymnasieåldern och uppåt

Vi startar kvällen med att laga mat och äta tillsammans. Varje kväll har ett tema som vi antingen samtalar kring eller gör något praktiskt av. Kvällen avslutas med en enkel andakt. Deltagarna är själva med och styr mycket av innehållet i kvällarna.

Vi möts varannan fredag 18.30 – ca 22.00.

Soppa + samtal om Bibeln och livet – för unga vuxna

En fast grupp för unga vuxna, som möts tisdagskvällar. Vi turas om att ansvara för kvällens soppa, delar vardagen med varandra när vi äter och fortsätter sedan med samtal kring Bibeln och reflekterar kring vad texterna betyder för oss idag. Just nu läser vi Lukasevangeliet tillsammans.

Tisdagar 18.00. En del av Universitetskyrkans verksamhet, men du behöver inte vara student för att vara med.

Ansvarig för verksamheten för barn, unga och unga vuxna är pastor Elisabet Ravelojaona.
Ta gärna kontakt om du har frågor kring grupperna, vill anmäla dig eller engagera dig på något sätt.