Andreaskyrkan och jag

Tycker om treenigheten

Pontus Engström bor i Stockholm men arbetar med en firma som sysslar med investeringar i Afrika. Till Andreaskyrkan kom han för mer än 20 år sedan.
- Jag är född i Stockholm men har även bott i Härnösand och USA. Jag har tre barn och är en nyfiken och ganska ambitiös person. Jag startade för nio år sedan en firma som sysslar med investeringar i östra Afrika för att få bolag att växa där. Det är verkligen ett utmanande arbete.

Varför är Andreaskyrkan viktig för dig?
- Jag sökte efter en kyrka och hittade in i Andreaskyrkan för mer än 20 år sedan. Det har blivit en plats som jag känner som ett hem. Jag har hittat mycket vänner här som bryr sig om mig och som jag bryr mig om också. Det är alltid trevligt att komma hit. Här kan jag be och påminnas om vad som är viktigt just nu.
- Musiken är viktig för mig och jag har nästan alltid spelat saxofon men kan inte öva i lägenheten där jag bor. Jag har länge tänkt på att sjunga, men kände att nu var det dags och sjunger numera i kören Con Spirito. Lyxigt och skönt att få sjunga.

Hur skulle du beskriva din tro?
- Jag tror på Gud inom mig. Jag tycker om treenigheten för då kan man nå Gud från olika vinklar. Det passar mig.

Text och foto: Göran Gustafsont