Ung kväll

Hej och välkommen till Ung kväll!

Ung kväll är för dig som går på gymnasiet och uppåt. Vi möts ungefär varannan fredag med start klockan 18. Kvällen inleds med att vi lagar mat och äter tillsammans och därefter spelar vi ofta något spel. Sedan samtalar vi, antingen utifrån ett tema som vi själva kommer fram till eller en biblisk text. Kvällen avslutas med en enkel andakt och vid kl. 22 är det dags att bege sig hemåt.

Datum våren 2024:

12 januari

26 januari

9 februari

23 februari

3 maj

17 maj

Utöver dessa kvällar tipsar vi om arrangemang för unga vuxna i samarbete med Universitetskyrkan:

Singer-songwriter kvällar ”Edvin med vänner” fredag 16 februari och torsdag 4 april.

Universitetskyrkan och Edvin bjuder in till konsertkvällar med unga musiker i Andreaskyrkan. Ett tillfälle att lyssna till nyskriven musik i en intim och avslappnad miljö. Efteråt dukar vi fram te och mackor för ett gemensamt efterhäng och du är välkommen!

Ett samarbete med studieförbundet Bilda Öst.

Vad några deltagare säger om Ung kväll:

• ”Ung kväll är ett väldigt trevligt sätt att avsluta skolveckan. Att samtala om andra ämnen, på ett annat sätt än man gör i skolan är väldigt givande och intressant.”
  • ”Jag uppskattar verkligen gemenskapen som vi har på Ung kväll. Alla är snälla och vänliga och man kan alltid vara sig själv.”

Vill du veta mer eller kanske komma förbi en fredag? Hör av dig till ledare Elisabet Ravelojaona. Du når henne via instagram (@pastor.elisabet), på telefonnummer 070-758 55 61 eller via mejl Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Vi hoppas att få se just dig hos oss på Ung kväll. Varmt välkommen!