Intervju med Vera Axelsson Svensson

IMG 0194 sHur skulle du beskriva Andreasfreda´?
Det är en slags fritidsklubb, i en kyrka, för mellanstadiet och uppåt. Vi fikar, leker och bakar.

Vilka kommer?
Ofta är det några som har varit i kyrkan innan och som tar med kompisar, lite olika olika gånger. Alla är inte kristna.

Vad tycker du själv om Andreasfreda´?
Det är roligt att få träffa och lära känna nya personer och att göra kul saker.

Vad skulle du vilja förändra?
Nästan ingenting, jag gillar rutinerna. Kanske att man skulle bara kunna sätta sig ner en stund och ta det lugnt och göra lite vad man vill, t.ex. prata med kompisar.

Andreasfreda´ brukar avslutas med en tankerunda. Ledaren Elisabet brukar prata om något ämne och därefter skickas ett ljus runt och alla får möjlighet att säga något, om det som har sagts och det vi gjort tillsammans. Vad tänker du om den stunden?
VeraIntervju sVi tar upp saker som är bra att höra och prata om. Om vänskap, sådant som kan vara jobbigt, om omvärlden och andra saker. Det brukar handla om hur vi kan vara bra kompisar och vad vi kan göra för att det ska bli bättre för en själv.

Tack Vera! Nu tar vi juluppehåll och startar igen den 20 januari, 15.30. Under hösten har 20 deltagare varit med en eller flera gånger, varav ett gäng kommer regelbundet. Det finns plats för fler! Välkomna!

Elisabet Ravelojaona